تحولات سوريه تحولات سوريه .

تحولات سوريه

بهترين مزون و خياط براي لباس عروسيتان را چگونه انتخاب كنيد؟

خياط لباس عروس در غرب تهران

 

 

لباس عروسيتان را به دست هركسي نسپاريد و با وسواس انتخاب كنيد،تنها شبي است كه لباس عروس به تن ميكنيد و اين يك شب آنقدر اهميت دارد كه شما برايش وقت بگذاريد و با دقت مزون و يا خياط لباس عروسيتان را پيدا كنيد.

 

 تحريريه نوعروس/ياسمين ثريا:در هر شهري كه زندگي كنيد از خيابان اصلي محل‌تان گرفته تا راسته لباس عروس فروشي‌ها تعداد زيادي مزون و خياطي لباس عروس وجود دارند كه همه آنها هم ادعا مي‌كنند در كارشان بهترين هستند؛ حالا تكليف شما كه مي‌خواهيد لباس مهم‌ترين شب زندگي‌تان را به آنها بسپاريد چيست بايد به كدام يك از آنها اعتماد كنيد؟ اگر اين سردرگمي قدرت انتخاب را از شما گرفته بهتر است راهنماي ما را براي انتخاب مزون عروسي را بخوانيد تا يك انتخاب عالي داشته باشيد.

 

 

1. آگهي‌نامه‌ها را ببينيد. بهتر است در اينترنت و آگهي‌نامه‌ها مزون‌هاي مختلف را پيدا كنيد و با چند دقيقه تماس تلفني چند تا از بهترين‌ها و مناسب‌ترين‌هاي آنها را براي مراجعه در نظر بگيريد.

 

 

2. از ديگران راهنمايي بگيريد. اگر پيراهني را به تن يكي از فاميل و آشنايان‌ ديده‌ايد و به نظرتان خوش دوخت، تميز و قالب اندام است از صاحب آن بپرسيد كه پيراهن را كجا دوخته است و خودتان سري به آن مزون بزنيد.

 

3. نزد خياط هاي تجربي نرويد. اگرچه در ميان خياط هاي تجربي افراد هنرمند، ماهر و باتجربه هم وجوددارند كه در معروف‌ترين مزون‌ها هم مشابه كار آنها را پيدا نمي‌كنيد اما ‌ بسياري از افرادي كه ديپلم خياطي را از سازمان فني حرفه‌اي دريافت كرده‌اند و در خانه‌شان كسب و كار كوچكي را راه انداخته‌اند قادر نيستند آن لباس عروس‌هاي شيك و خوش‌دوختي را كه در ژورنال‌ها مي‌بينيد براي‌تان حاضر كنند؛ دستمزد چنين خياط هايي چندان بالا نيست اما بهتر است لباس‌هاي مجلس‌هاي خودماني‌ترتان را به آنها بسپاريد زيرا براي دوخت پيراهني شكيل و مهم مثل لباس عروسي تجربه و مهارت كافي را در اختيار ندارند و ممكن است پارچه گراني را كه به آنها سپرده‌ايد خراب كنند و در نهايت راهي جز پوشيدن آن لباس و حسرت خوردن نداشته باشيد.

 

4. گول ظاهر مزون را نخوريد. بسياري از خياط هايي كه چندان در كارشان مهارتي ندارند و تشنه ثروتمند شدن هستند نهايت تلاش خود را مي‌كنند تا در راسته‌هاي لباس عروس فروشي ها مثلا بلوار ميرداماد يا خيابان جمهوري مزوني را افتتاح كنند. اين افراد براي جلب مشتري حتي لباس‌هايي كه خودشان ندوخته‌اند را در مزون نمايش مي‌دهند و مشتري به راحتي گول چرب زباني خياط و دكور شيك مزون را مي‌خورد و دوخت لباس عروس را به آن مزون مي‌سپارد. موقع تحويل لباس هم متوجه اشكالات غيرقابل تصحيحي مي‌شود كه ديگر هيچ زماني هم براي اصلاح‌شان نيست. .عروس خانم يا مجبور است همان لباس را بپوشد يا سراسيمه و باعجله يك لباس آماده تهيه كند.

 

خياط لباس عروس در غرب تهران

 

 

 

5. نمونه كارهاي آنها را ببينيد. يك مجموعه كامل از انواع لباس‌هاي عروسي از انواع مدل‌ها، پارچه‌ها و مدهاي سال‌هاي دور تا به امروز مي‌تواند نشانه قدمت كار صاحب مزون و همچنين تجربه، مهارت و شناخته شدن كار او باشد. چنين مزون‌هايي معمولا پررفت و آمدند، افراد زيادي در مزون مشغول به كار هستند كه مي‌توانيد كيفيت كار آنها را همان‌جا مشاهده كنيد. حتي مي‌توانيد از صاحب مزون خواهش كنيد اجازه دهد چند ساعت آنجا بنشينيد و نمونه كارهايي كه ساير مشتري‌ها سفارش داده‌اند و براي پرو تن مي‌كنند را ببينيد. صاحب مزون اگر به كارش اعتماد داشته باشد درخواست شما را رد نمي‌كند.

 

6. ابتدا پيراهني ارزان را سفارش دهيد. در دوران نامزدي مهماني زياد دعوت مي‌شويد و به لباس‌هاي متعددي احتياج داريد مي‌توانيد دوخت يكي از اين پيراهن‌ها را به مزون مورد نظرتان سفارش دهيد. بهتراست يقه ، كمر يا ريزه‌كاري‌هاي مهم لباس با مدل لباس عروس‌ دلخواه‌تان مشابه باشد تا متوجه شويد كه آيا خياط مي‌تواند آن را بر روي پارچه پياده كند؟

 

7. با خياط و مدير مزون صحبت كنيد. شما بايد هم با خياط مزون هم مديريت مزون صحبت كنيد. دربسياري از موارد ديده شده مدير مزون يك سرمايه‌دار چرب زبان است كه تنها در بستن قرار داد با مشتريان استاد است اما خياطان مزون افرادي بي‌تجربه هستند كه كارشان هم چندان كيفيتي ندارد. ضمن صحبت با مدير مزون دقت كنيد كه تا چه حد جنس پارچه‌ها را مي‌شناسد و به مدل‌ها آشناست اگر خودتان به اين موارد آشنا نيستيد شخصي را با خودتان ببريد كه اطلاعات پايه‌اي خياطي را داشته باشد زيرا ممكن است مدير مزون تنها چند تا اسم بي‌ربط را براي‌تان رديف كند و شما هم كه از هيچ چيز اطلاع نداريد فكر كنيد كه طرف‌تان در امر لباس عروس كاركشته است. همچنين دقت كنيد كه مدير مزون ارتباط خوبي با شما برقرار مي‌كنديا نه؟ ارتباط خوب تنها شامل خوشآمد گويي و پذيرايي لوكس نمي‌شود. ببينيد اصلا حرف شما و خواسته‌هاي‌تان از لباس عروس را مي‌فهمد؟ بسياري از خياط ها اصلا با مد روز و مدلي كه شما در نظر داريد آشنا نيستند و هرچه‌قدر هم خودتان را به آب و آتش بزنيد حرف خودشان را مي‌زنند. 

بعد از اين‌ كه با مدير مزون حرف زديد با خياط‌ هايي كه براي او كار مي‌كنند رو در رو صحبت كنيد و نمونه كار آنها را ببينيد. دقت كنيد كه خياط در كارش منظم است؟ دستش تند است؟ اگر مي‌خواهد روي لباس كاري انجام دهد جلوي شما هول و سراسيمه نمي‌شود؟ كارهاي او خوش دوخت و تميز است؟ لباس‌ها را از داخل نگاه كنيد ببينيد در داخل لباس هم به تمييزي توجه شده و كوك‌ها و دوخت ظاهري آشفته ندارند؟ سپس حتما به خياط يا كسي كه لباس را سنگ‌دوزي مي‌كند بگوييد كه از چه اشكالاتي در دوخت لباس بدتان مي‌آيد و تاكيد داريد كه لباس شما دچار چنين مشكلاتي نشود.

 

خياط لباس عروس در غرب تهران

 

 

8. براي عقد قرارداد آماده شويد. بعد از اين‌كه مزوني را براي دوخت لباس عروسي‌تان پسنديديد بايد حتما موارد مهمي را درباره نحوه كار مزون جويا شويد، اول در مورد آنها توافق كنيد و بعد قرار داد ببنديد. مهم‌ترين مواردي كه بايد به آنها توجه كنيد عبارتند از: 

آيا خود شما لباس مرا مي‌دوزيد يا ساير خياط هاي مزون؟

براي دوخت مدل انتخابي‌ام به چه نوع پارچه‌اي نياز دارم؟ 

انواع ارزان‌تري براي آن موجودند؟

دوخت لباس در چند هفته تمام مي‌شود؟ 

تا آماده شدن كامل لباس چند بار بايد براي پرو آن بيايم؟ 

آيا در جلسات پرو نامزدم هم مي‌تواند حضور داشته باشد؟ 

دستمزدتان شامل چه مواردي مي‌شود؟ 

آيا هزينه سنگ‌دوزي، تور، شنل و كت لباس جدا دريافت مي‌شود؟ 

آيا براي اندازه كردن هاي لباس در هفته قبل از عروسي بايد هزينه بپردازم؟

اگر ساير اعضاي خانواده هم در اين مزون لباس بدوزند براي ما تخفيفي قائل مي‌شويد؟ 

نحوه پرداخت دستمزد چطور است؟ 

نقد يا اقساط؟ 

اگر لباس را بعد از عروسي به خود شما بسپارم چقدر از هزينه‌ام كسر مي‌شود؟ 

شما قرار داد مي‌بنديد؟ 

خسارت خراب كردن پارچه را در قرارداد قيد مي‌كنيد؟

 

9. دوخت لباس عروس چقدر؟ اگر وضعيت مالي‌تان عالي است سري به مزون‌هاي بالا شهر بزنيد و انتظار دستمزدي از 2 ميليون به بالا را داشته باشيد اين مزون‌ها معمولا 80 درصد مبلغ را از شما دريافت مي‌كنند و بعد لباس را مي‌دوزند و تازه براي سنگ‌دوزي و ساير مشتقات لباس بايد جداگانه پول بدهيد. در محله‌هاي متوسط تر مي‌توانيد بين 600 هزار تا3 ميليون تومان براي لباس‌عروس‌تان هزينه‌ كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۳:۲۲:۰۰ توسط:سئوكار موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :