تحولات سوريه تحولات سوريه .

تحولات سوريه

ناصري:اصولگرايان شانسي براي رياست جمهوري ندارند

عبدالله ناصري روز سه شنبه به خبرنگار ايرنا گفت: صرف نظر از اين كه تكثر، تعدد و تنوع نامزدهاي اصولگرايان چقدر واقعي است بايد واقعيت اصلي را در نظر گرفت و آن اين است كه جرياني كه 10، 20 يا به تعبيري با دهها نامزد وارد رقابت با آقاي روحاني مي شود مخاطب چنداني در جامعه ندارد.اين فعال سياسي اصلاح طلب ادامه داد: اصولگرايان، صرف نظر از آن بخش عاقل و خردورز خود كه در انتخابات سال 92 از روحاني حمايت كردند و در انتخابات سال 94 با اصلاح طلبان و دولت همراه شدند؛ با هر تعداد نامزد كه بيايند به خاطر عملكرد گذشته خود در مجالس هشتم و نهم و دو دولت احمدي نژاد، مخاطب قابل توجهي در بين مردم پيدا نخواهند كرد.



برچسب: تنوع نامزدهاي اصولگرايان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ساعت: ۰۳:۴۰:۴۶ توسط:سئوكار موضوع:

اصولگرايان و چالش اجماع بر سر راهبردها و مصاديق انتخاباتي

به گزارش گروه پژوهش و تحليل خبري ايرنا ، ناكامي در به دست آوردن كرسي رياست جمهوري و اكثريت مجلس شوراي اسلامي در سال هاي 92 و 94 به اصولگرايان درس بزرگي داد؛ اينكه تشتت و تفرق در ميان طيف هاي مختلف اين جريان، كفه ترازوي آنان را در بزنگاه هاي انتخاباتي ضعيف مي كند.علم به اين نقطه ضعف و تلاش براي اجتناب از اين آسيب، اصولگرايان را بر آن داشته تا براي دستيابي به اجماعي كه سال هاست از ميان آنان رخت بربسته ، تلاش كنند. اما بررسي شواهد و رخدادها در فضاي سياسي كشور، نيل به اين هدف را براي طرفداران جناح راست ناممكن و دور از دسترس مي نمايد. اين گزارش در كنار واكاوي كنش هاي جمعي و همگرايانه اصولگرايان، به بررسي روندهاي واگرايانه و حركت هاي گريز از مركز طيف هاي گوناگون و چهره هاي مختلف جريان اصولگرايي در آستانه انتخابات رياست جمهوري 96 مي پردازد.



برچسب: همگرايانه اصولگرايان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ساعت: ۰۳:۳۹:۰۲ توسط:سئوكار موضوع:

هيچ كدام از نامزدهاي اصولگرا رجل سياسي نيستند

حجت الاسلام محمد زارع فومني روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از سويي هيچ كدام از نامزدهاي اين جريان، رجل سياسي نيستند و به همين دليل فاقد صلاحيت سياسي لازم براي نامزدي رياست جمهوري هستند. به نظر من معرفي اين تعداد نامزد طنز سال 96 است.اين فعال سياسي تصريح كرد: كسي كه توانايي رقابت با روحاني را داشته باشد در طيف اصولگرا وجود ندارد. خوش بيني طرفداران احمدي نژاد هم موضوعيت ندارد چرا كه امثال بقايي صلاحيتشان به علت محكوميت قضايي تاييد نمي شود و علاوه براين اصولگرايان در طي سال هاي 84 تا 92 كاري كردند كه حتي اگر دانه درشت هاي اين طيف هم نامزد شوند مورد توجه و اقبال مردم قرار نخواهند گرفت.فومني خاطر نشان كرد: اگر اصولگرايان به جاي 10 نامزد صد نفر را نيز معرفي كنند باز كاري از پيش نخواهند برد چرا كه به قول شاعر «سياهي لشكر نيايد به كار يكي مرد جنگي به از صدهزار» و آن مرد جنگي در انتخابات 96 شخص آقاي روحاني است.وي پيش بيني كرد: 99 درصد رقباي روحاني رد صلاحيت مي شوند چرا كه رجل سياسي نيستند. آنها البته براي شركت در انتخابات انگيزه ديگري هم دارند و آن خرد كردن آراي روحاني است. فومني گفت: به نظر من تنها يك نامزد اصلاح طلب قوي مي تواند رقيب روحاني شود وگرنه نامزدهاي اصولگرايان عددي نيستند.



برچسب: نامزدهاي اصولگرايان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ساعت: ۰۳:۳۷:۱۷ توسط:سئوكار موضوع:

توصيه انتخاباتي آيت الله مكارم شيرازي به اصولگرايان

به گزارش سرويس سياسي جام نيـوز به نقل از فارس، سيد مصطفي ميرسليم به همراه دبيركل و جمعي از اعضاي شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي با آيت الله مكارم شيرازي ديدار كردند. در اين ديدار آيت الله مكارم شيرازي اظهار كرد: ما همواره شما را دعا مي‌كنيم و اميدواريم كه بتوانيد يك ائتلاف خوبي را ميان اصولگرايان شكل دهيد. وي گفت: اگر تمام اصولگرايان يك نفر را معرفي كردند اميدي به نتيجه انتخابات هست اما اگر كانديداهاي متعددي معرفي كنند، مطمئن باشيد كه در شرايط فعلي موفقيتي حاصل نخواهد شد.

آيت الله مكارم شيرازي  توصيه انتخاباتي آيت الله مكارم شيرازي به اصولگرايان


برچسب: اصولگرايان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ساعت: ۰۳:۳۵:۱۷ توسط:سئوكار موضوع:

تداوم واگرايي ميان نيروهاي اصولگراي مجلس دهم

پس از جدايي راه بسياري از نيروهاي اصولگراي مجلس نهم در عرصه هايي چون حمايت يا مخالفت با برجام، اين واگرايي در مجلس دهم بسيار جدي تر و سبب انشقاق در «فراكسيون ولايت» به عنوان بزرگترين فراكسيون مجلس پيشين شد. به دليل تعارض عميق ديدگاه اصولگرايان معتدل با طيف راديكالي چون جبهه پايداري، در عمل قرار گرفتن اين دو در چارچوب يك تشكل پارلماني ناممكن مي نمود و همين مقدمه اي بر ايجاد فراكسيون تازه اي به نام «مستقلين» شد؛ فراكسيوني كه با بيش از يكصد كرسي مجلس در كنار فراكسيون ولايت و «فراكسيون اميد» به يكي از اضلاع مثلث اصلي تصميم گيري ها در مجلس دهم تبديل شد.فراكسيون مستقلين كه ديروز (سه شنبه دهم اسفندماه) انتخابات هيات رييس دائم خود را انجام داد در جريان استيضاح وزير راه و شهرسازي از موافقان استيضاح حمايت نكرد. نكته قابل تامل اينكه فراكسيون ولايت نيز شاهد بروز اختلاف نظرهايي جدي ميان اعضاي خود بر سر استيضاح بود.



برچسب: ديدگاه اصولگرايان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ساعت: ۰۳:۳۲:۲۵ توسط:سئوكار موضوع:

تروريست‌هاي سوريه در توهم پيروزي

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه البناء لبنان از تحولات سوريه ، چند روز ديگر جنگ عليه سوريه وارد هفتمين سال خود مي‌شود. اين در حالي است كه در موضع كشورهايي كه با حمايت از كشورهاي تروريستي به اين جنگ دامن زدند هيچ تغييري نكرده است. از اين رو تغيير اندك در موضع حاميان تروريسم به اين معني نيست كه آنان از حمايت از گروه هاي تروريستي تندرو چشم پوشي كرده‌اند. بلكه پايداري رهبري، ارتش و مردم سوريه و پيروزي‌هايي كه در نتيجه اين پايدارهاي به وجود آمده است به ويژه پيروزي‌هاي حلب ضربه‌هاي كمرشكني را به تروريست‌ها وارد و طرح تجزيه سوريه را با شكست روبرو كرده است. در نتيجه پيروزي هاي ارتش سوريه در ميدان‌هاي نبرد شرايط منطقه اي و بين المللي هم تغيير كرده است.



برچسب: تحولات سوريه،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ اسفند ۱۳۹۵ساعت: ۰۳:۵۶:۴۲ توسط:سئوكار موضوع:

مردم سوريه درباره روند «آشتي» چه مي‌گويند؟

 به گزارش مشرق از تحولات سوريه ، «روند آشتي در سوريه» مهمترين عنواني شده است كه سوري‌ها درباره آن اجماع دارند مبني بر اينكه بهترين راه براي پايان بحراني است كه كشورشان را فرا گرفته است،‌ بحراني كه ساكنانش اين نكته را درك كرده‌اند كه تحمل دردها و فراموش كردن زخم‌ها و پذيرفتن طرف ديگر ضرورتي براي توقف خونريزي و بازگشت زندگي به روند عادي‌اش قلمداد مي‌شود.



برچسب: تحولات سوريه،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ اسفند ۱۳۹۵ساعت: ۰۳:۵۲:۱۵ توسط:سئوكار موضوع:

ارتش سوريه شهرك تادف در شمال شرق حلب را آزاد كرد

به گزارش ايرنا از تحولات سوريه ، رسانه هاي سوري روز يكشنبه به نقل از منابع ميداني اعلام كردند كه ارتش و نيروهاي مسلح سوريه در يك درگيري سنگين با گروه تروريستي داعش اين شهرك را آزاد كرده است.ارتش سوريه در يك هفته گذشته در شرق استان حلب بيش از 18 روستا و شهرك را با مساحت 600 كيلومتر مربع آزاد كرد.روز شنبه نيزارتش سوريه در درگيري شديد با تروريست هاي داعشي، بر سه روستاي شمهصه، الشامي و رويده الباب در همين محور مسلط شد.سوريه بيش از 5 سال است به دليل حضور گروههاي مسلح و تروريستي نظير داعش و جبهه النصره كه از سوي غرب و برخي كشورهاي منطقه حمايت مي شوند، با بحران روبه رو است. 



برچسب: تحولات سوريه،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ اسفند ۱۳۹۵ساعت: ۰۳:۴۸:۲۴ توسط:سئوكار موضوع:

آمار حملات هوايي عربستان در سوريه فاش شد

بر اساس آخرين خبرها از تحولات سوريه به گزارش گروه بين الملل خبرگزاري دانشجو به نقل از اسپوتنيك، ژنرال احمد العسيري مشاور ارشد وزير دفاع عربستان سعودي امروز يكشنبه در مصاحبه با روزنامه مكه، تاكيد كرد: جنگنده هاي سعودي از زمان ايجاد ائتلاف ضد داعش به رهبري آمريكا، بيش از 340 حمله هوايي عليه مواضع گروه تروريستي داعش در سوريه انجام داده است. ائتلاف موسوم به ضد داعش در سال 2014 ميلادي با شركت 68 كشور و به رهبري آمريكا ايجاد شده است. عسيري در ادامه تصريح كرد: جنگنده هاي سعودي از زمان آغاز عمليات ائتلاف بين المللي عليه داعش، بيش از 341 حمله هوايي را عليه مواضع و اهداف اين گروه تروريستي در سوريه انجام داده است. در ماه ژانويه، رياض ميزبان نشست ژنرال هاي ارشد 14 كشور عضو اين ائتلاف بين المللي بوده است. نمايندگان نظامي از كشورهاي بحرين، اردن، لبنان، مراكش، مالزي، نيجريه، عمان، قطر، عربستان سعودي، تونس، تركيه، امارات متحده عربي و آمريكا در اين نشست راهكارهاي افزايش تلاش هاي بين المللي براي نابودي داعش را بررسي كردند. حملات هوايي ائتلاف به رهبري آمريكا در خاك سوريه بدون موافقت مقام هاي دولت سوريه يا مجوز شوراي امنيت سازمان ملل انجام مي شود.

SNN


برچسب: تحولات سوريه،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ اسفند ۱۳۹۵ساعت: ۰۳:۴۶:۳۰ توسط:سئوكار موضوع:

شهادت 42مقام امنيتي و افسر ارشد طي 6حمله انتحاري در سوريه

طبق آخرين تحولات سوريه : بر اثر وقوع چندين حمله انتحاري در شهر حمص سوريه، دستكم ۴۲ شهيد و ده‌ها زخمي برجاي گذاشت. حسن دعبول فرمانده كل اطلاعات نظامي ارتش سوريه در حمص نيز در اين انفجارها به شهادت رسيد.


برچسب: تحولات سوريه،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ اسفند ۱۳۹۵ساعت: ۰۳:۴۴:۱۰ توسط:سئوكار موضوع: